– 2019, första gången vi mätte kundnöjdheten inom redovisningsbranschen fick vi ett resultat som var bland det högsta vi sett. Det blir mycket intressant att se om de höga delbetygen för bland annat proaktivitet och möjlighet att leva upp till kundernas förväntningar upprepas i den undersökning vi gör nu i augusti, inte minst med tanke på de speciella villkoren under pandemin, säger Johan Parmler, VD för Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
Under augusti intervjuas cirka 1 000 kunder till redovisningsbyråer av olika storlekar. I de kvartslånga intervjuerna behandlas områden som kundnöjdhet och kundlojalitet och frågor om byråns image, kundens förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet. Resultatet för 2021 presenteras i september.
Läs mer här:
https://www.tidningenkonsulten.se/artiklar/redovisningskonsulten-bast-nar-det-galler/
Producerat av Håkan Edvardsson, Reporter.se